Taboe

Ik geloof er sterk in dat taboes er zijn om te doorbreken. Waarom zouden we ons schamen om iets dat zo goed als iedereen toch doet? Zoals naar het toilet gaan? Toch is dat meestal makkelijker gezegd dan gedaan. Zo gaat object liefde zelfs mijn petje te boven. Maar al is het geen persoonlijk taboe er in het openbaar over praten leidt vaak tot afwijzende blikken, zelfs al gaat het om de stomste zaken eerst. Ik mag alvast van geluk spreken dat de meeste vriendinnen zeer open minded zijn.

Laat ik niet rond de pot draaien.

Enkele weken geleden stond dit in de Flair in de “Hé, het is okay…” rubriek. Meestal staat het vol met flauwe prietpraat maar hier moest ik spontaan om glimlachen. Ik toonde het onmiddellijk aan mijn partner in crime (‘t lief dus):

Flair he het is okay guilty pleasures

Compleet taboe, of niet? Er wordt hier bijna nooit over gesproken, alsof het besmettelijk is. Maar hier en nu zeg ik: ik hou van puistjes of zwarte puntjes uitknijpen. Zowel bij mezelf als bij het lief, die dat ongelofelijk leuk vindt. Ja, inderdaad, vlooien zoals bij de apen om onze band nog inniger te maken.

Begrijp me niet verkeerd, ik zit niet in de trein of in de klas in een spiegeltje te staren in de hoop dat ene puistje te vinden. Nee, het beperkt zich tot mijn persoonlijke vertrekken en wordt gereserveerd voor voor het slapen gaan. Ik kan best wel enkele dagen zonder en ik voel geen drangdrang om het iedere moment van mijn leven te doen maar het is een verslaving die ik waarschijnlijk nooit ga kunnen loslaten.

En u?

Bent u ook een verdoken puistjesknijperlover? Of heeft u een andere guilty pleasure waar niemand iets van weet? Of schaamt u zich  omdat u niets liever doet dan puistjes uitknijpen? U mag zich hier laten gaan. Werp die mantel der schaamte af!

Wall of fame:

Wanneer anderen hun creativiteit laten gaan, hun uithoudingsvermogen testen, voor de eerste keer iets proberen of gewoon trots zijn op hun gelakte nagels dan is er hier een plaatsje om dat even te showen. Stephanie, a Woman on a Mission, heeft hier haar eerst French Manicure geprobeerd en voor een eerste keer is dat lang niet slecht. Congrats girl!

Bent u ook trots op uw nagelcreatie en heeft u daar zelf geen plekje voor, ook al heeft u een blog dan mag je die uitspatting zeker e-mailen naar deijsprinses. Je komt zowel hier te prijken als in de Wall of Fame map op Facebook (klik op de afbeelding: Keep Calm & Read deijsprinses).

Afbeelding Vrouw

Swatches Catrice & essence:

Deze week stond ik in het Kruidvat om enkele lakjes uit de nieuwe collectie te kopen maar… Ik was absoluut teleurgesteld. Het enige kleurtje dat ik echt wou Caught on the Red Carpet was allesbehalve de paarse kleur die ze op hun website hebben gezet. Ik heb me dan met andere zaken moeten troosten zoals de Prime & Fine van Catrice. Tussen de essence lakjes vond ik Glamorous Life die ik mooier vond dan Catrice 550 Marilyn & Me die ik me oorspronkelijk wou aanschaffen. Glamorous Life heeft kleinere glittertjes en is iets roziger.

De blauwe lak is in het daglicht iets meer appelblauwzeegroen dan dat de fotos doen vermoeden maar Gudrun is coming to the rescue en gaat op haar blog een betere foto proberen maken. Ze heeft ondertussen Browno Mars voor u geswatched.

You know the drill.

  • 1 basislaag van Rimmel London Stronger, Try Harder
  • 2 laagjes van ofwel Catrice 400 Blue Cara Ciao  (€2.94) of essence 91 Glamorous Life (€1.29)
  • Deze zijn zonder toplaag genomen. Bij de rode nagellak was dit niet nodig, die was supershiny van zichzelf.

Catrice 400 Blue Cara Ciaoessence swatch 91 glamorous life

Welke is uw favoriet?

40 gedachtes over “Taboe

  1. Oooh.. nu voel ik me vereerd hoor, zo’n compliment van jou krijgen.. dan moet het toch al op iets trekken he ;) maar echt dank je wel, ik zeg het.. door jou ben ik mn nagels gaan respecteren. En dit is het eerste resultaat, en nu loop ik al zeker een 3 tal dagen met “naakte” nagels, zoals jij het noemt, rond dus.. weer tijd voor een nieuw lakje :d

      • En een die de mannen niet erg vinden!
        Heb een hele week Blue Cara Ciao opgehad, net de foto’s gemaakt en zondag komt BCC op m’n blog.
        Caught on the Red Carpet vind ik trouwens een mooi donkerrood. De site van Catrice zelf is ècht niet goed als het om kleurindicatie gaat, je googlet beter op Catrice+naam lakje+swatch ;-)

  2. Leuk om te lezen. Ik doe het nooit, om de simpele reden dat ik nooit puistjes of mee-eters heb, nooit gehad ook eigenlijk toen ik jonger was. Wel kan ik moeilijk van korstjes (van een wondje) afblijven en als er een haper aan één van m’n nagels zit rust ik niet tot ie eraf is. En dat doe ik dus niet met een vijl :)

  3. Ik kan daar ook niet afblijven en ja.. dan staat snel het hele gezicht vol :( dat is minder.. en ik kan me zitten amuseren met van die vervelende haartjes uit trekken.. ik stop niet tot ze eruit zijn.. tot bloedens toe soms :s

  4. Bij ons zijn de rollen omgedraaid: het lief is een fervent puistjesuitknijper, ik niet. Ik durf al niet meer zeggen dat ik er heb omdat hij dan meteen op me springt om ze uit te knijpen, whenever, wherever. Kan voor genante situaties zorgen.
    Ik heb een gelijkaardig blauw kleurtje, vind het prachtig in de zomer! (ook al ben ik een overduidelijk herfsttype en staat die kleur me absoluut niet)

    • Het is soms heel erg lang zoeken naar welke variant van een bepaald kleur je wel staat. Er zal wel een soort blauw zijn die je wel staat! (Hoop doet leven zeggen ze).

      Gênante momenten leveren gelukkig wel interessante gesprek stof op ;)

  5. Oei, ik had stiekem gehoopt dat puistjes uitknijpen iets universeels was, maar aan de reacties te zien toch blijkbaar niet… Of is het een te groot taboe? Ook slim om nagellakswatches eronder te zetten jong, nu heeft iedereen het dààrover :D

    Alleszins, een puistje uitknijpen geeft toch keiveel voldoening? Liefst nog zwarte puntjes, die krijgen dan nog niet eens de kans een volwaardige puist te worden, heerlijk! Alleen balen dat je je huid er soms echt mee irriteert…

  6. Pingback: Essence Studio Nails – Nail Fashion Sticker « deijsprinses

  7. Pingback: Swatch Sunday – Blue Cara Ciao « gudrunblogt

  8. De ex deed dat wel ja, op mijn rug zo nu en dan. Misschien is dat wel een leuke eerste vraag bij het zoeken naar een nieuwe partner: ‘ben je ook bereidt om mijn puistjes op mijn rug uit te drukken?’ Kan ik direct zien als het over echte liefde gaat. :-)

Vul hier uw verlichtende mening in:

