Pashokstress

Straks zal ik nog moeten toegeven dat de sectie “Hé, het is okay…” in de Flair eerder inspirerend werkt dan vervelend. Desondanks dat het zoals ik eerder aanhaalde vol staat met onzin, zoals “shoppen leuker vinden dan seks”, zitten er toch soms enkele leuke quotes tussen. Eerlijk is eerlijk, diegene die de rubriek samenstelt, heeft blijkbaar toch enkele heldere momenten, al zijn ze volgens mij zeldzaam. Vandaag doen we dus opnieuw een Flairke. Kan u dat nog aan?

Hé, het is okay…

Laat ik toevoegen; ik zit zelden in het pashokje vast in een jurk omdat ze té klein is. Er is een verschil met onderstaand fenomeen voor mij. Een fenomeen die mij panisch doet worden door er alleen al aan te denken. Bible.

Flair He het is Okay

Ik heb wel al eens vast gezeten in een jurkje of top omdat…

  • … die geen zij- ritsje had. Een kleedje dat aansluit in je taille over je schouders en borsten trekken is een gevecht van jewelste. Zo een kleed heb ik twee zomers geleden gekocht voor een prikje en it is so adorable. Echt, u smelt als u  er mij in ziet maar (!) geen rits. Niets. Ik, met andere woorden, begin ook te smelten bij de gedachte alleen. Ik begin al te zweten en hartkloppingen te krijgen als ik er nog maar aan denk ik dat kleed straks aan of uit moet doen. Aandoen lukt nog ongeveer (maar daar zijn ook de nodige truken voor). Uitdoen is pas een probleem. Ik voel me dan zó gevangen.
  • … deze angsthaas claustrofobie heeft.
  • … een verkoopster mij per sé in de 34 wou stoppen ook al vond ik dat ik de 36 bijna niet meer uit kreeg. Dat geval had indertijd wel een rits, mini weliswaar, maar dat was niet genoeg. Mijn (blijkbaar reusachtige) schouders raakten er niet uit! Het strafste van al is dan dat het, wanneer ik het aan had, te groot was aan mijn buik en spande aan mijn borsten. Go figure.
  • … de kleine maten er soms geen rekening mee houden dat de paspop (ik) zoiets als borsten heeft. Zorgt geregeld ook voor problemen en dat terwijl het echt geen sinaasappelen zijn.
  • … ze over mijn hoofd moest en dus niet via mijn benen kon aandoen. Instant paniek. Zal ik straks vast zitten? Ik veroorzaak vaak zelf het probleem.

En u?

Heeft u ook al dergelijk horrorverhalen meegemaakt? Parelt het zweet ook op uw voorhoofd als u zich weer door een te klein gat in een jurk moet wringen?

Bron Aanbevolen Afbeelding
Bron kledingrek, klik op afbeelding

34 gedachtes over “Pashokstress

  1. Het ooit één keer gehad toen ik helemaal alleen thuis was. Kleedje van een vriendin (dus vandaar geen pashokverhaal.) Het had geen zijrits en ik zat echt volledig vast. Ik kreeg toen ook vrij panische aanvallen. Ik denk dat het een halfuur geduurd heeft eer ik mezelf kon kalmeren en op een rationele manier kon nadenken. Ik geloof dat ik – raar maar waar – met behulp van een kapstok en een rugschrobber (zo één met lange steel) mezelf heb kunnen bevrijden. Ik zag er ongelofelijk goed uit in dat kleedje, maar toen heb ik wel degelijk gezworen dat ik het nooit meer aan zou trekken… En heb ik het terug aan de vriendin gegeven.

  2. Jazeker. Ik wurmde mezelf in een blouse met alleen 3 knoopjes bovenaan. Bij het uittrekken zat ik vast met mijn schouders en ik was bang dat de stof zou knappen. Gelukkig kwam een vriendin me helpen, anders had ik er nu nog gestaan. Ik heb me wel voorgenomen er ooit een verhaal over te schrijven (dat moet dus nog).

  3. Ik heb gelukkig nog nooit lang vastgezeten, maar die stress op het moment dat je beseft dat je vast zit… Amai!

    Gelukkig heb ik lenige schouders en kreeg ik me er tot nu toe altijd uitgebogen :D

  4. Er wordt beweerd dat de jurk die Marilyn Monroe droeg op Kennedy’s verjaardagsfeestje op haar lichaam genaaid werd. Dat werd dus scheuren om er weer uit te geraken.

    Zover mag je het natuurlijk in het pashok niet laten komen.

  5. Omg zwijg me ervan! Daar sta je dan in een claustrofobisch klein pashokje (de Promod in Leuven kan er wat van) met een jurk half over je hoofd en je raakt niet meer vooruit of achteruit, wat nu????? Om eerlijk te zijn scheur ik dan nog liever het kleed dan er een verkoopster bij te roepen. Is me gelukkig nog niet gebeurd maar amai zweten!

  6. Daarom shop ik zonder verkoopsters!
    Ben er wel vriendelijk tegen, die mensen doen ook maar hun werk.

    Ik ben eigenlijk niet zo’n jurkjes-mens (vindt HetLief zonde) en als ik er een draag moet het OF stretch zijn, OF wijd OF met een rits. Liefst All Of The Above.

  7. Hahaha, geweldig stuk weer! Vervelend dat je het hebt meegemaakt, maar ik snap zo wat je bedoeld. Vaak denken mensen dat je wel even in die maat past, helleuw, ik heb iets wat jij niet hebt.. De sinaasappelen voorop werken ook nooit mee. Ik begrijp je punt echt, zelf heb ik ook wel eens vast gezeten in een jurkje, doordat er ook geen rits in zat. Gelukkig kreeg ik hem zelf uit, het was hooguit de paniek die je ook krijgt bij een ring als die niet meer afgaat. :””)

  8. Ik heb dit ook één keer meegemaakt, met een topje, er in geraken lukte nog, maar er uit… oh help, en hoe meer stress, hoe meer angstzweet en hoe slechter het nog wordt! Met dat angstzweet lukt er zeker niks meer!

  9. Het licht in pashokjes is altijd vreselijk!!!! Er hangen altijd te weinig haakjes voor mijn spullen zodat er altijd zoveel spullen van mij op de grond liggen. Smerig, smerig, smerig

  10. Haha, herkenbaar! Ik heb dat ook weleens gehad met een jurkje, verschrikkel, ik kon wel janken ik kon mijn vriend toen ook niet roepen want er stond een mega rij voor de pashokjes! En een tijdje terug probeerde ik een ring te passen, de ring ging wel om maar niet meer af! Ik heb echt 5 minuten staan trekken, duwen, vloeken en maar doen of er niets aan de hand was met ring met kaartje om!

  11. Ik heb eens vastgezeten in een pashok omdat ik vlug nog een kleedje wou halen. En ik had niet gezien dat het kleedje WEL een rits had. Dus ik deed het gewoon over mijn hoofd. Heb toen vriendjelief moeten roepen om mij te bevrijden :D.

Vul hier uw verlichtende mening in:

